Taal: Nederlands
CoronaMelder
Logo CoronaMelder app

Ik heb een Android telefoon. Wat moet ik weten nu CoronaMelder weer actief is na een landelijke pauze?

1. Hoe kan ik op mijn Android telefoon zien dat Google het probleem opgelost heeft?

Google heeft een update doorgevoerd in de software voor de Blootstellingsmeldingen. Je kan zelf controleren of je deze geüpdate versie hebt. Ga naar Instellingen. Kies Google en vervolgens Blootstellingsmeldingen. Onderaan zie je het versienummer staan. Heb je versienummer 211290003 óf 211515000 en hoger? Dan heb je de juiste versie.

2. Wat is er aan de hand als ik een ander versienummer zie staan?

Er zijn drie mogelijkheden:

Nog vragen? Bel de helpdesk op 0800-1280 (gratis). De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08.00 tot 20.00 uur.

3. Ik zie bij de Blootstellingsmeldingen dat mijn CoronaMelder de afgelopen dagen toch codes heeft gedownload. Hoe kan dat?

In de periode van 28 april tot en met 1 mei hield CoronaMelder via willekeurige codes bij of je iemand ontmoet hebt die ook de app gebruikt. De codes van personen die besmet bleken, zijn tijdelijk niet verstuurd. In plaats daarvan zijn fictieve codes verstuurd. Toen de app op 1 mei 17:00 uur weer werd aangezet, zijn de echte codes alsnog verstuurd.